40 tips om u te helpen het gewenste gewicht te bereiken
01 januari 2008 

40 tips om u te helpen het gewenste gewicht te bereiken

40 tips om u te helpen het gewenste gewicht te bereikenEr zijn met ingang van het nieuwe jaar weer ontzettend veel mensen van plan om voor de volgende zomer weer wat kilootjes af te vallen. En wat slanker worden is één maar ook slank blijven een tweede. Hieronder volgen een aantal  tips om ook echt slank te kunnen blijven. Tips die u laten lijnen op een natuurlijke manier ook zonder een echt dieet te volgen.

Niet een van deze tips kosten veel geld en u hoeft ook lang niet alle adviezen op te volgen maar zoek er die tips uit die u het beste uitkomen en wat vooral heel belangrijk is waar u ook plezier in heeft. 

Tip 1

Neem niet langer de lift of de roltrap. Maar kies voor de trap daar waar het mogelijk is. Vooral naar boven. Het liefst 10 etages per dag de trap op!

Tip 2

Als u deze tip goed opvolgt spaart u een gang naar de sportschool.
Een flinke stofzuigbeurt van uw huis, een goede beurt voor de badkamer en daarna uw bedden opmaken van deze beurten krijgt u flinke spieren. Wat ook wel wil helpen: Help eens iemand met verhuizen en/of de wanden texen of stukadoren!

Tip 3

Touwtje springen is een prima manier om af te vallen. U traint hiermee uw arm- en beenspieren en uw conditie wordt flink verbeterd. Een springtouw kost bijna niets en u kunt waar dan ook trainen.

Tip 4

Het is wel niet erg gezond om koffie te drinken maar cafeïne verhoogt wel uw stofwisseling. Daarom is het aan te bevelen ’s morgens een of twee koppen koffie te drinken.

Tip 5

Wat te doen tegen de zgn. vreetbuien? Adem heel diep in en druk uw onderbuik bij het uitademen flink naar buiten. Als u dit 30 x achter elkaar doet zal uw “honger”verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Tip 6

Uw dagelijks menu moet vooral afwisselend zijn. Hoe kleuriger (letterlijk) uw eten eruit ziet hoe gezonder het is en hoe beter dat is voor uw figuur. I.p.v. witbrood kunt u veel beter volkorenbrood eten.

Tip 7

Het is fantastisch voor de lijn als u na het warme eten een flinke wandeling maakt. Hierdoor wordt de spijsvertering gestimuleerd.

Tip 8

Door het gebruik van zout wordt er vocht opgeslagen in het bindweefsel van het lichaam. Dat stimuleert de vorming van (cellulitis). Gelukkig voor mannen hebben die daar geen last van. Maar wilt u het zout niet laten staan? Neem er dan in ieder geval zo weinig mogelijk van. U went er heel vlug aan en dan taalt u er niet meer naar.

Tip 9

Er bestaan eigenlijk geen slechte weersomstandigheden als u er zich maar op kleedt! Een flinke wandeling of joggen kan bij alle weersomstandigheden behalve als het stormt is dat niet zo prettig, maar natuurlijk ook niet onmogelijk.

Tip 10

Het is beter wat gedroogd fruit te eten i.p.v. chocolade. Nog beter kunt u vers fruit eten. En als u werkelijk eens iets zoets nodig heeft neem dan een paar Wijngumms.

Tip 11

Doet u het zichzelf niet aan. Ga niet iedere dag op de weegschaal staan. Het is veel beter dat een keer per week, liefst op dezelfde tijd in dezelfde soort kleding te doen.

Tip 12

Het is aan te raden iedere dag minstens drie liter water of thee (natuurlijk ongezoet) te drinken. Dat helpt uw lever met het verbranden van vet en u krijgt er eveneens een hele mooie huid van. Bij het sporten is de regel: 30 minuten sporten = 0,5 liter water drinken.

Tip 13

Door een hartstochtelijke kus verbruikt u ongeveer 60 calorieën. Dus wat houdt u tegen?

Tip 14

Aan te bevelen; neem voor uw maaltijden genoeg tijd, geniet van iedere hap en kauw het eten goed. Dan bent u zich ook bewust wanneer u genoeg heeft gegeten.

Tip 15

Aardappelen, rijst, pasta’s bevatten nogal wat koolhydraten. Dat betekent een aanslag op uw stofwisseling en deze koolhydraten worden ’s nachts omgezet in vetten. Dus eet ’s avonds geen koolhydraten.

Tip 16

Een ideale avondmaaltijd bestaat uit: vis, vlees met tofu, gebraden in heel weinig olie met gestoomde groente of een salade. Daarmee blijft u slank.

Tip 17

Door vaak een saunaatje te pikken blijft u slank. Door de gezonde warmte verbruikt u veel calorieën en bezorgt u bovendien een strakke huid.

Tip 18

Vers geperst sinaasappel- of citroensap wat u na het eten drinkt verbeterd de vetverbranding. Wat ook heel goed werkt is een paar druppels vers citroensap op uw vlees of vis.

Tip 19

Plak een grote afbeelding met een lachende mond op de spiegel van uw badkamer. En beantwoord, iedere keer dat u hiernaar kijkt deze lach. Daardoor worden gelukshormonen aangemaakt en die laten de ponden verdwijnen.

Tip 20

Drink kort voor het eten een glas lauwwarm water; dat vult uw maag een beetje en doordat u minder honger heeft eet u ook minder.

Tip 21

Groene thee (zonder suiker) zet uw stofwisseling aan, bevat veel mineralen en is goed voor uw huid en een goed humeur.

Tip 22

Koop bij een reformwinkel eens groene klei. Stop hiervan een goede handvol in een oude panty. Laat uw bad vollopen en hang dit “zakje”in het bad. Druk eenmaal in uw bad dit zakje leeg en blijf er lekker 15 minuten in zitten. Dit ontslakt.

Tip 23

Als u onregelmatig eet gaat uw stofwisseling op een lager pitje werken. Dat komt omdat uw stofwisseling (zo’n 100.000 jaar geleden geschapen) “denkt” dat uw lichaam in hongersnood verkeert en daarom in een langzamer tempo gaat werken en daardoor ook veel langzamer het aanwezige vet gaat verbranden.

 Tip 24

Pikant eten, bijv. d.m.v. sambal, verse Spaanse peper enz. of grof gemalen peper toegevoegd aan uw eten zet de stofwisseling aan.

Tip 25

Waar u ook gaat of staat probeer uw billen steeds strak aan te spannen. Houdt dit een paar minuten vol en na enige tijd worden uw billen mooi strak.

Tip 26

Als u graag kaas eet neem dan in het vervolg 20+ kaas of een nog kleiner percentage vetten.

Tip 27

Als u graag Pizza’s eet neem er dan alleen een gebakken met volkoren meel, Of deel een hele met uw partner en eet in plaats van de andere helft een flinke salade.

Tip 28

Als u zich al op de chocolade wilt storten ga dan voor puur pure, want in melkchocolade zit meer suiker en meer vet.

Tip 29

Frambozen uit de diepvries bevatten evenveel vitaminen en mineralen als verse exemplaren. Een frambozendrankje voor het trainen geeft u niet alleen meer kracht maar ook meer energie. U kunt ook zelf een heerlijke drank maken door wat diepvries frambozen te mixen met een halve liter karnemelk.

Tip 30

Als u met sporten wilt beginnen is zwemmen een prima keuze. Zwemmen spaart de gewrichten en u bouwt snel uw conditie op. Zwemt u afwisselend op uw buik en op uw rug.

Tip 31

Doet u graag iets met meerderen. Trommel uw vrienden/vriendinnen op voor het volleyballen, basketballen, voetballen of Nordic Walking.

Tip 32

Heerlijk om uw bindweefsel van de huid lekker strak te maken.
Schil heel dun de schil af van twee onbespoten citroenen en doet deze schil met 750 ml wijnazijn in een fles. Laat deze fles twee weken op een koele donkere plaats staan. U krijgt hiervan een soort citroenazijn. Na het bad of douchen wat opbrengen op de huid.

Tip 33

Als u dan weer eens trek heeft in zoetigheid ga er dan eens lekker rustig van zitten genieten. Want calorieën die heel rustig worden genuttigd zetten niet zo gauw aan op uw heupen.

Tip 34

Probeer zoveel mogelijk junkfood, limonades en avocado’s te vermijden. Want in deze producten zit redelijk veel vet.

Tip 35

Loop mooi rechtop. Dat kunt u goed oefenen door met een boek op uw hoofd te gaan lopen. Een rechte gestalte ziet er direct veel slanker uit!

Tip 36

Een beginneling met joggen of Nordic Walking moet rustig beginnen. Want al na 10 minuten flink ertegen aan heeft al effect. Dan het aantal minuten langzaam vermeerderen tot 15 tot 20 minuten achter elkaar.

Tip 37

Begin ’s morgens het douchen bij de voeten en ga langzaam naar boven. Masseer daarna uw hele lichaam goed met een handdoek dan wordt uw huid mooi zacht.

Tip 39

Als u met veel plezier een uurtje sport bedrijft in de buitenlucht heeft u zich een halve reep chocolade verdiend!

Tip 40

Als het slecht weer is en u kunt daardoor niet buiten sporten kunt u zich een kleine trampoline aanschaffen. Daar wat goed op springen en u raakt weer een het aantal calorieën kwijt.

Zo nu heeft u alle tips die ik voor u in petto had. Het is helemaal niet nodig ze allemaal op te volgen om een aantal calorieën kwijt te raken. Volg die tips die u wel leuk of interessant lijken en nog een laatste goede raad:”Doe het met plezier!!”

Thuis Trainen Programma

Over de schrijver
Lillian Nelissen
Door

Lillian Nelissen

op 08 May 2013

Eerdere reacties: dank u voor de tips ik zal er zeker 15 van gebruiken. Ellen op 04.03.2008. 19:40 Ellen, Dank u, graag gedaan. Kom nog eens terug op de site. En veel succes met het lijnen ! Marga Dobma Marga Dobma op 05.03.2008. 17:46 Dit is echt een hele gave site zoveel informatie dankjewel ! gr angelique Angelique op 13.04.2009. 14:34 Dank je Angelique, ik hoop dat we je nog veel terug zien op de site, met hartelijke gr. Marga Dobma Marga Dobma op 14.04.2009. 12:43 een supergoede site! dankjewel voor u tip ik zal me er zeker aan houden groetjes Katrien Katrien op 10.05.2009. 21:32 hey, Deze site is echt super gewoon! Ik ben veel slanker geworden en ik voel me nu mooi en lekker in mijn vel! Iedereen zal deze site eens moeten bezoeken en iets ermee doen, want het helpt echt! en ik heb nu nog meer informatie ook! super bedankt. groetjes, Linda Linda op 10.05.2009. 21:36 Hallo Katrien en Linda, Dank voor jullie complimenten en fijn dat Katrien er aan begint en Linda er al veel aan heeft gehad. Met doorzettingsvermogen bereik je heel wat ! Verder nog veel succes, en kom hier nog eens op bezoek, Marga Dobma Marga Dobma op 10.05.2009. 21:51 Ook een tip! Ik eet bijna een liter magere yoghurt per dag. Dit met iets zoetstof, dan roeren. Helpt echt en blijf zo al 7 jaar op gewicht. Thea op 13.12.2009. 21:04 Hallo Thea, Dank voor je tip. Zeker ook iets voor velen die ook willen afvallen want het is en blijft moeilijk. Fijne feestdagen, Marga Dobma Marga Dobma Marga Dobma op 21.12.2009. 13:50 heey allen maal ik ben 12 en ik weeg 54.8 kilo en ik ben 1.58 is dat dan te zwaar ik snap het niet want is het wel gezond om op zo'n leeftijd zo iets te doen maar in ider geval toch bedankt iem groetjes anon anoniem op 31.05.2010. 19:37 Hallo Anon, Nee, niet lijnen. Wel veel bewegen en alleen gezond eten en veel drinken. Gezond eten wil zeggen veel groeten, fruit en vezels (bruin brood, wat aardappels of rijst of pasta). Veel water drinken. Maar zeker (nog) niet aan de lijn doen hoor! Je bent in de groei, je lichaam heeft nog veel nodig nu! Succes, Marga Dobma Marga Dobma op 23.07.2010. 15:26 Goede site! Rosa op 15.12.2012. 21:08

Reactie plaatsen